Fellesavtale for reisebyråtjenester
Statens innkjøpssenter skal anskaffe ny fellesavtale for kjøp av reisebyråtjenester.
Statens innkjøpssenter skal anskaffe ny fellesavtale for kjøp av reisebyråtjenester.
Statens innkjøpssenter lager en ny handlingsplan for perioden 2025–2029. Hold deg orientert om arbeidet, forventede effekter, status og overordnede milepæler.
Statlige fellesavtaler debatteres i media med jevne mellomrom. I dette innlegget presenterer Statens innkjøpssenter hvordan vi konkret jobber med å sikre god og sunn konkurranse i markedene vi operer i.
Fellesavtalene til Statens innkjøpssenter er obligatoriske, men virksomheten kan melde fravalg i enkeltkonkurranser.
Statens innkjøpssenters avtaler skal være elektroniske. Virksomheter som har elektronisk innkjøpssystem, og som kan motta EHF katalog, vil kunne bruke sine eksisterende løsninger.
Roller og ansvar i forvaltningen av statlige fellesavtaler skjer på tre nivåer: strategisk, taktisk og operativt.
Her har vi samlet informasjon om hva det betyr å bli leverandør av statlige fellesavtaler.
Strategi for brukermedvirkning er evaluert, og Statens innkjøpssenter har vedtatt nytt rammeverk for brukermedvirkning.
Nokre av Statens innkjøpssenter sine avtaler stiller krav til leverandører om at dei skal kunne vere deltakar i den offentlege verksemda sin digitale prosess for katalog, ordre, ordrebekreftelse og faktura på standard format (EHF).
Kategoristrategi for IKT vil være styrende for hvordan innkjøpssenteret utvikler og tilpasser sin kontraktsportefølje for å dekke virksomhetenes behov. Strategien vil også belyse hvor det skal legges opp til standardiserte løsninger og hvor avtalene må sikre rom for individuelle tilpasninger. Ved valg av innkjøpsområder skal Statens innkjøpssenter vurdere potensialet for gevinster og ivareta konkurransesituasjonen på kort og lang sikt.