Innholdsfortegnelse Finn oversikt over alle veiledere på anskaffelser.no. Reset filters FagkategorierDigitalisering (51) (-) EHF (40) Digital EHF prosess (24) X.5 EHF prosedyrer/teknikker (1) X.6.1 EHF Digitale støtteprosesser (11) X.6.2 EHF HR-støtte (1) Spørsmål og svar (1) (-) Anskaffelsesprosessen (14) Avklare behov (8) Konkurransegjennomføring (1) Kontraktsoppfølging (2) Innkjøpskategori (76) Bygg, anlegg og eiendom (46) Byggeprosessen (24) Avklare behov (8) (-) Konseptutvikling- og bearbeiding (2) Detaljprosjektering (11) Utførelse (8) Overlevering (1) Forvaltning, drift og vedlikehold (5) Leie av eiendom (4) Gjennomføringsmodeller (1) LCC bygg og anlegg (1) Prestasjonsinnkjøp (BVP) (2) Kontrakter bygg og anlegg (3) Energi i bygg (2) Emballasje (1) Fagsystemer for digitale anskaffelser (2) Helikoptertjenester (1) Helse- og sosialtjenester (2) Hotell- og konferansetjenester (1) IT (6) Konsulenttjenester (5) Mat og måltidstjenester (1) Møbler (2) Renholdstjenester (1) Tekstiler (1) Transport (10) Avtaler og regelverk (16) Innkjøpsledelse (7) Bærekraft (32) Innovasjon (10) English – e-procurement (2) 55 treff funnet Huskeliste for risikoworkshop Oslo kommune har utarbeidet en huskeliste som hjelper deg å gjennomføre en risikoworkshop. EHF ordre og ordrebekreftelse EHF-ordre og -ordrebekreftelse gjør det mulig å standardisere ordreprosessen mellom oppdragsgiver og leverandør. X.6.1.1.2 EHF Utvikle teknisk veileder Prosessen beskriver alle aktiviteter som må/kan utføres i utvikling av teknisk veileder/standard format. Bruk av miljømerker, miljøvaredeklarasjoner og miljøledelsessystem i anskaffelser Hvordan miljøsertifiseringer, miljømerker, EPDer, attester med mer kan brukes for å oppfylle kvalifikasjonskrav og miljøspesifikasjoner samtidig som behovet... Digital kunngjøringsprosess Kunngjøringsprosessen er en prosess hvor oppdragsgiver kunngjør et skjema knyttet til offentlige anskaffelser på Doffin og eller TED. EHF ordreforslag prosess Leverandør registrerer informasjon om utført tjeneste eller utført bestilling for oppdragsgiver. Systemet sender et ordreforslag til oppdragsgiver... X.6.1.2.3 Forvalte bestillingsløsning Prosessen beskriver alle de viktigste aktivitetene som må utføres for å sikre en god og effektiv forvaltning av virksomhetens bestillingssystem. Kjøp av planleggings- og prosjekteringstjenester – Statens vegvesen Veiledningen er ment å være et hjelpemiddel for alle de som arbeider med kjøp av konsulenttjenester innen planlegging og prosjektering. Digital kvalifisering prosess Prosessen benyttes for å få oversikt over de leverandørene tilbyder skal sende forespørsler til. For leverandør er dette en måte å gjøre seg tilgjengelig for... EHF-faktura- og -kreditnotaprosess Leverandør lager en faktura for varer han har sendt eller tjenester han har utført, som sendes til oppdragsgiver. Oppdragsgiver sjekker faktura mot bestilling... Veileder i risikostyring innovative anskaffelser Veilederen tar for seg det som er relevant for risikostyring for innovative anskaffelser, basert på generell risikostyringsmetodikk tilpasset til... EHF katalogprosess Prosessen kan benyttes ved alle bestillinger av varer og tjenester som kan beskrives på en maskinell måte i form av en katalog. Benyttes når avtalen er inngått... X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt. Merkeordning som krav, tildelingskriterium eller kilde til miljøkrav Sjekk med leverandørmarkedet hvordan du kan bruke merkeordninger i din anskaffelse. Hvordan påvirker det tilbudet, konkurransen og prisen? Får du det du trenger... Aksesspunkt Aksesspunkt er elektroniske postkontor som sender dokumenter mellom hverandre i Peppol-nettverket. Sider Forrige side Nåværende side 1 Side 2 Side 3 Side 4 Neste side
Huskeliste for risikoworkshop Oslo kommune har utarbeidet en huskeliste som hjelper deg å gjennomføre en risikoworkshop.
EHF ordre og ordrebekreftelse EHF-ordre og -ordrebekreftelse gjør det mulig å standardisere ordreprosessen mellom oppdragsgiver og leverandør.
X.6.1.1.2 EHF Utvikle teknisk veileder Prosessen beskriver alle aktiviteter som må/kan utføres i utvikling av teknisk veileder/standard format.
Bruk av miljømerker, miljøvaredeklarasjoner og miljøledelsessystem i anskaffelser Hvordan miljøsertifiseringer, miljømerker, EPDer, attester med mer kan brukes for å oppfylle kvalifikasjonskrav og miljøspesifikasjoner samtidig som behovet...
Digital kunngjøringsprosess Kunngjøringsprosessen er en prosess hvor oppdragsgiver kunngjør et skjema knyttet til offentlige anskaffelser på Doffin og eller TED.
EHF ordreforslag prosess Leverandør registrerer informasjon om utført tjeneste eller utført bestilling for oppdragsgiver. Systemet sender et ordreforslag til oppdragsgiver...
X.6.1.2.3 Forvalte bestillingsløsning Prosessen beskriver alle de viktigste aktivitetene som må utføres for å sikre en god og effektiv forvaltning av virksomhetens bestillingssystem.
Kjøp av planleggings- og prosjekteringstjenester – Statens vegvesen Veiledningen er ment å være et hjelpemiddel for alle de som arbeider med kjøp av konsulenttjenester innen planlegging og prosjektering.
Digital kvalifisering prosess Prosessen benyttes for å få oversikt over de leverandørene tilbyder skal sende forespørsler til. For leverandør er dette en måte å gjøre seg tilgjengelig for...
EHF-faktura- og -kreditnotaprosess Leverandør lager en faktura for varer han har sendt eller tjenester han har utført, som sendes til oppdragsgiver. Oppdragsgiver sjekker faktura mot bestilling...
Veileder i risikostyring innovative anskaffelser Veilederen tar for seg det som er relevant for risikostyring for innovative anskaffelser, basert på generell risikostyringsmetodikk tilpasset til...
EHF katalogprosess Prosessen kan benyttes ved alle bestillinger av varer og tjenester som kan beskrives på en maskinell måte i form av en katalog. Benyttes når avtalen er inngått...
X.6.1.1.1 EHF Analysere behov og mulighet Prosessen er den første av de tre del-prosessene i X.6.1.1 Utvikle og forvalte standard format. Prosessen begynner når beslutning om prosjekt er tatt.
Merkeordning som krav, tildelingskriterium eller kilde til miljøkrav Sjekk med leverandørmarkedet hvordan du kan bruke merkeordninger i din anskaffelse. Hvordan påvirker det tilbudet, konkurransen og prisen? Får du det du trenger...
Aksesspunkt Aksesspunkt er elektroniske postkontor som sender dokumenter mellom hverandre i Peppol-nettverket.