Søk

11 søkeresultater funnet
Landingsside

Statens standardavtaler (SSA)

Statens Standardavtaler (SSA) er kontraktsmaler for kjøp av IT og konsulenttjenester, med unntak av kjøp av rådgivningstjenester innen bygg- og anlegg. Finn oversikt over SSA og avtaler på SSA-mal, og få veiledning om hvordan du kan bruke avtalene.

Landingsside

Velkommen til Statens innkjøpssenter

Statens innkjøpssenter inngår og forvalter felles avtaler for statlige virksomheter. Fellesavtalene er obligatoriske for alle statlige forvaltningsorganer i sivil sektor.

Veileder/rapport-kapittel

3. Handlingsplan

Handlingsplanen er et styrende dokument som gir føringer for arbeidet med fremtidige avtaler på kontorområdet. Handlingsplanen prioriterer mellom avtaleområdene og gir retning for hva det skal fokuseres på og hva vi ønsker å oppnå på avtaleområdene. I konkurransestrategien som utarbeides i anskaffelsesprosessenes planleggingsfase, skal det beskrives nærmere hvordan identifiserte mål og fokusområder skal ivaretas.

Veileder/rapport-kapittel

5. Markedsanalyse

Dette kapittelet har som formål å gi bransjeinnsikt i hvordan markedet fungerer innenfor de ulike avtaleområdene som er identifisert i kategoristrategien. Innsikten er basert på en omfattende markedsdialog og egnetheten for en fellesavtale innenfor et gitt avtaleområde har blitt analysert med utgangspunkt i tilbakemeldingene fra en-til-en møter med leverandører innenfor de respektive kontraktsområdene.

Veileder/rapport-kapittel

6. Bærekraft

Dette kapittelet drøfter sentrale utfordringer for ivaretakelse av bærekraft som er relevant for kontorområdet, og hvordan de ulike kontraktsområdene i strategien kan bidra til å oppnå positive miljø- og klimaeffekter.

Veileder/rapport-kapittel

7. Samlet vurdering

I dette kapittelet blir det lagt frem en samlet vurdering av avtaleområdene som er identifisert i strategiarbeidet og bakgrunnen for utvalget. Hvert avtaleområde vil bli rangert i en prioriteringsliste etter kriteriene økonomi, behov, bærekraft og kompleksitet. Prioriteringslisten danner grobunnen for de endelige handlingsplanene som skal sette føringer for arbeidet med fremtidige avtaler på kontorområdet.