Handlingsplan for økt andel grønne og innovative offentlige anskaffelser
Handlingsplanen viser hva som skal til for å øke andelen grønne og innovative offentlige anskaffelser.
Handlingsplanen viser hva som skal til for å øke andelen grønne og innovative offentlige anskaffelser.
I konkurransegrunnlaget beskriver du behovet og hvordan partnerskapet skal foregå. Her finner du veiledning om særreglene for prosedyren som må ivaretas i konkurransedokumentene.
Denne malen for konkurranseregler refererer til DFØs kontraktsmal for før-kommersielle anskaffelser.
Prosedyrevelgeren er et verktøy til hjelp i vurderinger om valg av anskaffelsesprosedyre.
Eksempel som viser gevinsten av at to enkeltstående anskaffelser av kjøretøy ble satt i en større sammenheng der hele kommunens transportbehov ble sett under ett.
Evalueringen ser blant annet på det juridiske og politiske rammeverket, den institusjonelle strukturen og styringen og praksis blant utvalgte offentlige virksomheter og bransjer. Rapporten gir anbefalinger til forbedringer.
Veilederen hjelper deg som offentlige oppdragsgivere i møte med en sosial entreprenør.
StartOff var et program for innovative anskaffelser, hvor offentlige oppdragsgivere fikk utviklet løsninger på sine behov, gjennom en prosess spesialtilpasset oppstartsselskaper. Programmet er nå avsluttet, men denne innovative anskaffelsesmetodikken kan fortsatt benyttes.
Her finner du en introduksjon til hva innovative anskaffelser handler om, definisjon og forståelse av hva vi legger i innovasjon, samt hva du kan bruke innovative anskaffelser til.
I 2024 flytter Patentstyret inn i nye lokaler. Overgangen til aktivitetsbaserte arbeidsplasser skaper både nysgjerrighet og motforestillinger. Patentstyret ønsket derfor å utvikle et kulturbyggende verktøy som kunne bidra til å skape forståelse, trygghet og som kunne motivere Patentstyret i overgangen fra en kjent arbeidshverdagen til noe nytt. Oppstartsselskapet Avec har nå utviklet læringsplattform for overgangen til en aktivitetsbasert arbeidshverdag.