Eksempel på Konkurransegrunnlag for forbruksmateriell
Eksemplet viser konkurransegrunnlaget som Statens innkjøpssenter brukte ved anskaffelser av forbruksmateriell.
Eksemplet viser konkurransegrunnlaget som Statens innkjøpssenter brukte ved anskaffelser av forbruksmateriell.
Veilederen er etablert av Sykehusinnkjøp, Difi (DFØ), NHO og NHO Reiseliv for å tilrettelegge for at alle hotell, inkludert frittstående hotell og mindre hotellkjeder skal kunne delta i anskaffelse av hotelltjenester - rom/frokost.
Retningslinjene gjeld alle medarbeidarar i Statens innkjøpssenter, samt alle som på ein eller annan måte er involvert i innkjøpsprosessar, og behandling av informasjon knytt til Statens innkjøpssenter.
Her følger en oppsummering av kategoriinndelingene, utvalg av fellesavtaler, handlingsplaner og gevinster knyttet til kategoristrategien.
I kapittel 1 presenteres formålet bak kontorstrategien, styrende prinsipper for utarbeidelsen og metodikken i prosjektarbeidet.
Kapittel 2 og 3 gir en beskrivelse av retningslinjene som må følges for å sikre at handlingsplanene iverksettes på en god måte, samt en oversikt over aktivitetene og ressursene som er nødvendig for utførelsen.
Handlingsplanen er et styrende dokument som gir føringer for arbeidet med fremtidige avtaler på kontorområdet. Handlingsplanen prioriterer mellom avtaleområdene og gir retning for hva det skal fokuseres på og hva vi ønsker å oppnå på avtaleområdene. I konkurransestrategien som utarbeides i anskaffelsesprosessenes planleggingsfase, skal det beskrives nærmere hvordan identifiserte mål og fokusområder skal ivaretas.
I dette kapittelet presenteres kartleggingsarbeidet som er utført av Statens innkjøpssenter med formål om å få et overblikk over virksomhetenes behov for varer og tjenester innenfor kontorområdet.
Dette kapittelet har som formål å gi bransjeinnsikt i hvordan markedet fungerer innenfor de ulike avtaleområdene som er identifisert i kategoristrategien. Innsikten er basert på en omfattende markedsdialog og egnetheten for en fellesavtale innenfor et gitt avtaleområde har blitt analysert med utgangspunkt i tilbakemeldingene fra en-til-en møter med leverandører innenfor de respektive kontraktsområdene.
Dette kapittelet drøfter sentrale utfordringer for ivaretakelse av bærekraft som er relevant for kontorområdet, og hvordan de ulike kontraktsområdene i strategien kan bidra til å oppnå positive miljø- og klimaeffekter.