Handlingsplan for økt andel grønne og innovative offentlige anskaffelser
Handlingsplanen viser hva som skal til for å øke andelen grønne og innovative offentlige anskaffelser.
Handlingsplanen viser hva som skal til for å øke andelen grønne og innovative offentlige anskaffelser.
I konkurransegrunnlaget beskriver du behovet og hvordan partnerskapet skal foregå. Her finner du veiledning om særreglene for prosedyren som må ivaretas i konkurransedokumentene.
Denne malen for konkurranseregler refererer til DFØs kontraktsmal for før-kommersielle anskaffelser.
Prosedyrevelgeren er et verktøy til hjelp i vurderinger om valg av anskaffelsesprosedyre.
Eksempel som viser gevinsten av at to enkeltstående anskaffelser av kjøretøy ble satt i en større sammenheng der hele kommunens transportbehov ble sett under ett.
Evalueringen ser blant annet på det juridiske og politiske rammeverket, den institusjonelle strukturen og styringen og praksis blant utvalgte offentlige virksomheter og bransjer. Rapporten gir anbefalinger til forbedringer.
Veilederen hjelper deg som offentlige oppdragsgivere i møte med en sosial entreprenør.
Som et første steg i risikostyring identifiseres mål med anskaffelsen og kritiske suksessfaktorer for å nå målene.
På bare ett år har StartOff bistått syv kommuner og fem statlige virksomheter med å løse utfordringer det ikke finnes løsninger på i markedet. Kontakt StartOff nå med ditt behov, enten det gjelder forenkling i offentlig sektor, klima og miljø eller tjenesteutvikling og infrastruktur.
24. mars er det klart for en ny StartOff demodag. Fem leverandører demonstrerer hva de har utviklet over 15 uker i samarbeid med sine offentlige oppdragsgivere.