Utarbeidelse av ny handlingsplan i kategorien IKT
Statens innkjøpssenter lager en ny handlingsplan for perioden 2025–2029. Hold deg orientert om arbeidet, forventede effekter, status og overordnede milepæler.
Statens innkjøpssenter lager en ny handlingsplan for perioden 2025–2029. Hold deg orientert om arbeidet, forventede effekter, status og overordnede milepæler.
Kategoristrategi for IKT vil være styrende for hvordan innkjøpssenteret utvikler og tilpasser sin kontraktsportefølje for å dekke virksomhetenes behov. Strategien vil også belyse hvor det skal legges opp til standardiserte løsninger og hvor avtalene må sikre rom for individuelle tilpasninger. Ved valg av innkjøpsområder skal Statens innkjøpssenter vurdere potensialet for gevinster og ivareta konkurransesituasjonen på kort og lang sikt.
Kategoristrategien gir en strategisk oversikt over reiseområdet, herunder rammebetingelser, betalingsløsninger og avtaleområder.
Her følger en oppsummering av kategoriinndelingene, utvalg av fellesavtaler, handlingsplaner og gevinster knyttet til kategoristrategien.
I kapittel 1 presenteres formålet bak kontorstrategien, styrende prinsipper for utarbeidelsen og metodikken i prosjektarbeidet.
Kapittel 2 og 3 gir en beskrivelse av retningslinjene som må følges for å sikre at handlingsplanene iverksettes på en god måte, samt en oversikt over aktivitetene og ressursene som er nødvendig for utførelsen.
Handlingsplanen er et styrende dokument som gir føringer for arbeidet med fremtidige avtaler på kontorområdet. Handlingsplanen prioriterer mellom avtaleområdene og gir retning for hva det skal fokuseres på og hva vi ønsker å oppnå på avtaleområdene. I konkurransestrategien som utarbeides i anskaffelsesprosessenes planleggingsfase, skal det beskrives nærmere hvordan identifiserte mål og fokusområder skal ivaretas.
I dette kapittelet presenteres kartleggingsarbeidet som er utført av Statens innkjøpssenter med formål om å få et overblikk over virksomhetenes behov for varer og tjenester innenfor kontorområdet.
Dette kapittelet har som formål å gi bransjeinnsikt i hvordan markedet fungerer innenfor de ulike avtaleområdene som er identifisert i kategoristrategien. Innsikten er basert på en omfattende markedsdialog og egnetheten for en fellesavtale innenfor et gitt avtaleområde har blitt analysert med utgangspunkt i tilbakemeldingene fra en-til-en møter med leverandører innenfor de respektive kontraktsområdene.
For anskaffelser av produkter og tjenester innenfor offentlig sektor.