Ny Doffin kommer 9. oktober!
9. oktober kommer nye Doffin og markerer startskuddet for å ta i bruk de nye kunngjøringsskjemaene – eForms. Vær oppmerksom på at tjenesten kan være noe ustabil i overgangsperioden.
9. oktober kommer nye Doffin og markerer startskuddet for å ta i bruk de nye kunngjøringsskjemaene – eForms. Vær oppmerksom på at tjenesten kan være noe ustabil i overgangsperioden.
I forbindelse med overgangen til eForms, vil Doffin og oversending av kunngjøringer til TED være utilgjengelig i det tidsrommet overgangen skjer. Kunngjør derfor senest 29. september for å unngå at nedetiden forsinker den planlagte konkurransen din.
Undrar du på korleis du kan kjøpe brukt på ein smart måte? Eller korleis du kan bli ein betre innkjøpsleiar? Eller korleis du kan bli betre på å følge opp kontraktar?
Hovedmålgruppen for veiledningen er innkjøpere, men vi åpner også for at leverandører og andre fagpersoner kan gi innspill. Frist 20. januar 2022.
eBevis er en tjeneste for elektronisk innhenting av dokumentasjonsbevis fra enkelte offentlige registre.
Krav om tilstrekkelig økonomisk soliditet og finansiell kapasitet er viktig for å sikre at leverandøren har tilstrekkelig kapasitet til å utføre kontrakten.
Råd og eksempler for hvordan du kan stille spesifikke krav til leverandørens tekniske og faglige kompetanse.
Du skal oppgi i anskaffelsesdokumentene hvilken prosedyre som skal gjennomføres og hvor lang kontraktsperioden skal være. Valg av riktig prosedyre og kontraktslengde har betydning for konkurranseresultatet.
Oppdeling av anskaffelsen i delkontrakter kan bidra til å dekke behovet bedre, tilrettelegge for små og mellomstore bedrifter (SMB) og sikre god konkurranse på kort og lang sikt
Testen på om det er gjort en god tilbudsevaluering og riktig valg av leverandør er samsvaret mellom leveransene og det behovet organisasjonen har.