Endringer i kontrakt – hvilke er lovlige?
Endringer i inngått kontrakt som ikke er vesentlige og alle endringer som er avtalt i endringsklausuler, er tillatte. Vesentlige endringer er ikke tillatte.
Endringer i inngått kontrakt som ikke er vesentlige og alle endringer som er avtalt i endringsklausuler, er tillatte. Vesentlige endringer er ikke tillatte.
Hvordan bruk av egne erfaringer kan brukes i en ny anskaffelse.
Tips til oppdragsgjevarar som ønskjer å auke bruken av EHF-katalog, -ordre og -faktura og -kreditnota hos sine leverandørar og kundar.
Testen på om det er gjort en god tilbudsevaluering og riktig valg av leverandør er samsvaret mellom leveransene og det behovet organisasjonen har.
Vi har utarbeidet en mal til bruk for oppfølging av en inngått kontrakt. I malen skal relevant informasjon fylles inn og vil ferdig utfylt fungere som en sjekkliste og gi struktur for et slikt oppfølgingsarbeid.
Vi har utarbeidet en mal som kan brukes til å beskrive ulike funksjoner og roller samt ansvarsdelingen mellom rollene i en konkret anskaffelse.
Vi har utarbeidet et elektronisk verktøy som ferdig utfylt gir oversikt over virksomhetens inngåtte kontrakter og varigheten av disse. Verktøyet vil bidra til at virksomheten får en enkel oversikt over fakta knyttet til enkeltkontrakter samt når nye anskaffelsesprosesser bør gjennomføres.
Verktøyet kan brukes til å følge opp og måle resultater av anskaffelsen.
Denne malen kan du bruke for å lage oversikt over avtaleinformasjon.
KOMA (Kort om avtalen) regulerer leveransen mellom oppdragsgiver og leverandør i en avtaleperiode. Dokumentet kalles ofte for SLA (Service Level Agreement).