Endringer i kontrakt – hvilke er lovlige?
Endringer i inngått kontrakt som ikke er vesentlige og alle endringer som er avtalt i endringsklausuler, er tillatte. Vesentlige endringer er ikke tillatte.
Endringer i inngått kontrakt som ikke er vesentlige og alle endringer som er avtalt i endringsklausuler, er tillatte. Vesentlige endringer er ikke tillatte.
Hvordan bruk av egne erfaringer kan brukes i en ny anskaffelse.
Verktøyet vil hjelpe kontraktsforvaltere, bestillere og leverandører med enklere oppfølging av vare-/ tjeneste-/ entreprenør-/ og arkitekt & rådgiverleveranser, samt lønns- og arbeidsvilkår. Verktøyet er laget i Forms og krever kun at du har en Microsoft konto.
Denne malen kan du bruke for å lage oversikt over avtaleinformasjon.
Vi har utarbeidet en mal til bruk for oppfølging av en inngått kontrakt. I malen skal relevant informasjon fylles inn og vil ferdig utfylt fungere som en sjekkliste og gi struktur for et slikt oppfølgingsarbeid.
Vi har utarbeidet en mal som kan brukes til å beskrive ulike funksjoner og roller samt ansvarsdelingen mellom rollene i en konkret anskaffelse.
Verktøyet kan brukes til å følge opp og måle resultater av anskaffelsen.
KOMA (Kort om avtalen) regulerer leveransen mellom oppdragsgiver og leverandør i en avtaleperiode. Dokumentet kalles ofte for SLA (Service Level Agreement).
Tips til oppdragsgjevarar som ønskjer å auke bruken av EHF-katalog, -ordre og -faktura og -kreditnota hos sine leverandørar og kundar.
Testen på om det er gjort en god tilbudsevaluering og riktig valg av leverandør er samsvaret mellom leveransene og det behovet organisasjonen har.