Søk

21 søkeresultater funnet
Avtale

Samordnet ledelse for en god oppvekst

For at alle barn og unge i Norge skal få en trygg og god oppvekst må de ulike tjenestene i oppvekstsektoren både fungere godt hver for seg og samordnet. Utfordringen er at det ofte oppstår glippsoner i overgangen mellom tjenestene, og et ekstra ansvar hviler på lederne for å tilrettelegge for samarbeid og samordning på tvers. Utdanningsdirektoratet, med partnere, har som mål å utvikle en innovativ løsning som motiverer og trener ledere i oppvekstsektoren på samordning og tverrsektorielt samarbeid.

Avtale

Beslutningsverktøy for morgendagens grønne kraftsystem

Lnett driver strømnettet i Sør-Rogaland, og må håndtere en stor økning i etterspørsel etter fornybar energi. De ser nå etter en innovativ løsning som sammenstiller og analyserer flere typer data for å ta bedre beslutninger om utbyggingen av fremtidens kraftsystem.

Avtale

Enklere tilgang på informasjon

Familier til barn og unge med sammensatte behov bruker mye tid på å finne frem til informasjon om relevante tilbud og tjenester. Helsedirektoratet ønsket i dette prosjektet å utforske muligheten til å bruke kunstig intelligens eller annen teknologi for å tilgjengeliggjøre relevant informasjon til målgruppen.

Avtale

Klar til bruk

Bygg- og anleggsbransjen er den næringen som har høyest utslipp av klimagasser, men har samtidig et stort sirkulært potensial. Trondheim kommune sin ambisjon er at de skal være den første norske byen som gjenbruker brukte byggematerialer i stor skala, og inspirerer andre kommuner til å følge etter. Trondheim kommune skal nå denne målsettingen, og utvikler nå en digital løsning for ombruk i samarbeid med Loopfront og COWI.

Avtale

Tenk sirkulært

Oslo kommune søkte etter en løsning som kunne hjelpe de å gjøre det enklere for kommunens ansatte å velge sirkulære løsninger. Det handler om å velge reparasjon, ombruk, leie, sambruk eller å velge bærekraftige produkter fremfor å kjøpe noe nytt. Oslo kommune ønsker å gjøre det enklere for ansatte og virksomheter å ta i bruk sirkulære løsninger. Det handler om å velge reparasjon, ombruk, leie, sambruk eller å velge bærekraftige produkter fremfor å kjøpe nytt. Har du en løsning som kan hjelpe Oslo kommune med å gjøre det enklere for kommunens ansatte?

Avtale

En god overgang til en ny arbeidshverdag

I 2024 flytter Patentstyret inn i nye lokaler. Overgangen til aktivitetsbaserte arbeidsplasser skaper både nysgjerrighet og motforestillinger. Patentstyret ønsket derfor å utvikle et kulturbyggende verktøy som kunne bidra til å skape forståelse, trygghet og som kunne motivere Patentstyret i overgangen fra en kjent arbeidshverdagen til noe nytt. Oppstartsselskapet Avec har nå utviklet læringsplattform for overgangen til en aktivitetsbasert arbeidshverdag.

Avtale

Trygg sykkelparkering

I dette prosjektet etterspurte Bane NOR nye løsninger og konsepter som gjør sykkelparkering på stasjonsområdet tryggere. Målet var å minske risiko for sykkeltyveri, både innendørs og utendørs, slik at flere reisende ønsket å bruke sykkel på vei til og fra toget. Å parkere sykkelen ved stasjonen skal oppleves som sikkert, trygt, og enkelt for de reisende.

Avtale

Mer klimavennlig innkjøp

Gjennom et StartOff-prosjekt fikk Regionalt innkjøpssamarbeid i Kongsvingerregionen (RIIK) hjelp til å utvikle et verktøy som gir oversikt over klimabelastningen av de faktiske innkjøpene som gjøres i regionen. Denne oversikten skal vise hvilke innkjøpskategorier/avtaler det er størst potensial å innføre tiltak i, som vil redusere klimabelastningen.

Avtale

Digital veiviser

Å finne frem i sykehusets mange bygg er en utfordring. Sunnaas sykehus søkte gjennom StartOff nye løsninger som hjelper pasienter, besøkende og ansatte å finne lett frem på egenhånd. Mazemap har nå utviklet en digital kartløsning som gjør det enkelt å finne frem i stor bygningsmasse.

Avtale

Nye løsninger for automatisk arkivering av e-post

Arkivverket ønsket å ta i bruk ny teknologi for å kunne arkivere den økende mengden digital kommunikasjon, deriblant e-post. Saksbehandlerne måtte gjøre en manuell skjønnsbasert vurdering av om noe skal tas vare på for hver eneste melding. Nå har leverandøren Simplifai utviklet en automatisk løsning som gjør jobben.